Dolgudan Kaç Saat Sonra Yemek Yenir?

Büyükten küçüğe herkesin yaşadığı diş sorunları ile günlük yaşantımızda sıkı sıkı karşılaşmaktayız. Dişlerimize gerekli özeni ve hijyeni göstermediğimiz zamanlarda dişte biriken zararlı maddelerin çürüğe yol açması herkes tarafından yaşanılan bir durumdur. Bu nedenin yanında hastalarda genetik faktörlere bağlı olarak da kişiler diş çürümesi ve diğer diş sorunlarını yaşamaktadır. Tüm oluşan mikroplar için önce dolgu yapımında başvurulmaktadır. Dolgu yapımı çok kolay bir işlemdir ve herkesin en çok merak ettiği soru ise dolgudan sonra yemek yenir mi, dolgudan kaç saat sonra yemek yenir sorularıdır. Bu sorunun yanıtı ise genelde yaklaşık iki saat sonra yemek yenilmesi tavsiye edilmektedir.

Dolgu İşlemi Nedir?

Dişlerde oluşan çeşitli sebeplerden dolayı diş sinirlerinde biriken ve hastaları rahatsız eden çürüklerin tedavisinde kullanılmaktadır. Çürüklerde dişlerin içlerinde boşalma meydana gelmesi ile birlikte diş etinin içi görünür duruma gelmektedir. Çürüklerin olduğu yerlerde ağızda ağrı ve hassasiyet yaratan kişilere rahatsızlık vermektedir. Bu ağrıların tek çözüm yolu ise dişe dolgu tedavisi yapılmasıdır. Böylelikle ağız eski sağlıklı haline dönmektedir.

Diş Dolgusu Yaptırdıktan Sonra Ne Yapılmalıdır?

Diş dolgusu yaptırdıktan sonra çok sert besinler tüketilmesi dolguyu zorlamamak gerekir. Diş dolgusu tedavisinden sonra hemen ardından tüketmemek şartıyla, eski beslenme alışkanlıklarımıza yavaş yavaş dönebilmekteyiz. Fakat sert gıdaları yerken dikkat elzemdir. Dişin eskisi gibi olduğunu düşünerek set kabuğu olan besinleri; ceviz, fındık gibi yiyecekleri diş ile kırmaya çalışmamalı. Sert şeylerin tüketilirken diş eskisi gibi olmadığını düşünerek kırarak besin yerken düşünerek yenmelidir.

Dolgudan sonra yaptığı bilgilendirme doğrultusunda hareket edilmeli ve belirtilen süre içerisinde yeme içme aktivitesi gerçekleştirilmelidir. Dolgu tedavisi sırasında uygulanan narkozun etkisiyle uyuşukluk devam ederken yemek yenmesi durumda, ağzın uyuşması kaynaklı ağızda ufak tefek yaralanmalar ve hasarlar olabilmektedir. Tedaviyi önemseyerek verilen bilgiler doğrusunda hareket etmeye özen göstermelisiniz.

Diş dolgusu tedavisinden sonra, belirtilen talimatlara göre, yenilen yemeklerin ardından diş fırçalamak ve dişleri ip ile temizlemede herhangi bir sorun olmamaktadır.

Diş sinirlerinin olduğu bölgelerde yapılan dolgu tedavisi sonucunda, dişin iyileşmesi diğer bölgelere göre daha uzun sürmektedir. Yemek yerken, dolgu yapan dişlerde hassasiyet olması normaldir. Dolgu yapılan diş belli bir süre hastaları rahatsız edebilmektedir. Diş dolgusundan sonra ağızda olan ağrının geçmesi için sadece size özel yazılan ağrı kesicileri kullanarak veya ağrı geçinceye kadar sabırlı olarak, dişin iyileşmesi beklenebilir. Dişin ağrısının ve asının hasta tarafından ağrının azaldığını veya diş dolgusunun iyileştiğini, rahatlığını yaşayınca kadar sert yiyecek ve içeceklerden uzak durmalıdır.

Diş dolgusu tedavisi yapıldıktan sonra bir günü aşan bir süreden sonra hala dişte ağrı var ise veya hassasiyet kişileri rahatsız ediyorsa öncelikle tedavi sonrası alınan ağrı kesicileri kullanmalı. Sonrasında ağrıların devam etmesi durumunda sağlık merkezine başvurarak gerekli işlemleri yaptırmalıdır.

Diş Dolgusu Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar

Diş dolgusu sonrasında ağız sağlığına dikkat etmek hem diş dolgusunun ömrünü uzatır hem de ağız sağlığı açısından önemlidir. Hijyen bakımında da ağız sağlığına uygun davranıldığında dolgu tedavisi için önemlidir. Dolgu tedavisi yapıldıktan sonra bazı dikkat edilmesi gereken önemli noktalar vardır. Bunlar.

Öncelikle anestezi ile uyuşturulan dişin ağıza bıraktığı hissiyatsızlık durumu geçmeden yemek yemeyin. Hastaların tercihe göre dolgu anestezi ile yapılmaktadır. anestezinin etkisi geçmeden yemek yendiğinde hastalık dudakları, dillerini veya yemek yeme işlemi kontrol edemedikleri için ağızda çeşitli yaralanmalar oluşur. Bu yaralanmalar uyuşukluk durumunda önemsiz gibi gözükse de aslında çok güçlü olabilmektedir. Uyuşukluk halindeyken, parmağınızla dudaklarınıza dokunarak kontrol edebilirsiniz. Üst çenede yapılan dolgu tedavisinden sonra anestezinin yarattığı uyuşukluk etkisi 3 saatte geçmektedir. Alt çeneye yapılan dolgu işlemlerinde ise uyuşukluğu atlatma süresi 5-6 saat kadar sürmektedir. Bu süreler kişiden kişiye değişiklik göstermektedir.

Çok sert yiyecekler için dişiniz dolgudan sonra veya günlük hayatta da kullanmayarak diş sağlığınızı koruyabilirsiniz. Dolgu yapılan dişler artık ağızda orijinal dişlerin işlevini görmektedir. Dolgudan kaç saat sonra yemek yenir sorusunun yanıtı ise, işlem yapıldıktan sonra yaklaşık iki saat sonra, yani ağızdaki anestezi uyuşukluğu geçtikten sonradır. Doğal dişlerde de dolgu yapılan dişlerde de sert yiyecekleri yerken düşünülmesi gerekmektedir. Amalgamdan yapılan dolgu 2 saatten önce yemek yenmemeli ve 24 saat süresince sert gıdalar tüketirken dikkat edilmelidir.

İzmir Diş İmplantları Güvenli mi?