Dolgudan Sonra Diş Ağrısı

Diş dolgusu, çürük dişlerin tedavisinde tercih edilen en yaygın tedavi türüdür. Diş dolgusu tedavisi sonrası bazı hastalar bu süreçte farklı şiddette ağrılar yaşayabilmektedir. Diş etinin hassasiyetine göre veya kişilerin acı duyarlılığına göre bu acı eşiği değişmektedir. bunun yanında dolgu yapılan dişte hassasiyet de hissedilebilmektedir.

My Nova Diş Polikliniği olarak Karşıyaka’da diş dolgusu, implant tedavileri için sizleri bekliyoruz.

Dolgudan sonra diş ağrısı sebepleri, diş dolgusu sonrasında neler olur, diş dolgusu sonrası dikkat edilmesi  gerekenler, ne tür ağrı ve hassasiyet yaşanır, dolgudan ne kadar sonra yemek yenmeli gibi sıkça sorulan soruları bu kısımda yanıtlandıracağız.

Dolgudan Sonra Diş Ağrısı Sebepleri

Diş dolgusu sonrasında bazı hastalar tarafından ağrı yaşanma olasılığı vardır. Fakat her dolgu sonrası ağrı yaşanmamaktadır. Dolgudan sonra diş ağrısı sebepleri ise, dolgunun gereğinden fazla yüksek yapılması ile alakal  olabilmektedir, çürüğü çok derin olan bir dişe de dolgu yapıldığında, dişin dolgusunun dişteki sinirlere çok yakın olduğunda, sert yiyecekler tüketilmesi, anestezi uygulamasından sonra iğne yerinin ağrıması, dolgunun diğer dişlere yapışmaması için kullanılan aparatlarda dolgu sonrasında hastalara ağrı yapmaktadırlar.

Dolgu sonrasında hastaların çenelerinin ağrıması çok olağandır. Hastaların çene ağrısının sebepleri ise, çenenin uzun süre açık tutmasından, anesteziden, tedavi sırasında kişilerin stresten kasılmalar veya  ani refleksler dolayısı ile olmaktadır. Dolgu tedavisinde hepsi muhtemel olabilecek şeylerdir. her diş dolgusunda aynı durumlar yaşanmamaktadır. Diş dolgusundan sonra olabilecek ağrılar için  danışmadan harekete geçmeyiniz.

Dolgu sonrası diş ağrısının sebeplerinden biri de dişin içerisindeki sinirlerin tahriş olmasından kaynaklanmış olabilir. Diş dolgusu tedavisi sonrası dişte oluşan ağrının sebebi dişin iç kısmındaki sinirlerin ağırlaşma yapması veya iltihaplanma yaptığı için dişte ağrı oluşmaktadır.

Hatalı kapanış da yapılan diş dolgusunun ağızdaki diğer dişilerle orantılı olmamasından dolayı ağızda ağrı yapmaktadır. Dolgunun uzunluğu hastayı yemek yerken fazladan baskı ile hastayı rahatsız edecektir.

Diş dolgusu sonrasında ağrı yapmaması için herkesin pratik bir şekilde uygulayabileceği yöntemler vardır. Bunlar, dişlerin düzenli fırçalanması ve dolgu tedavisi sonrası diş ipi kullanımı ile, dolgudan sonra diş ağrısını yaşamama ihtimalinizi azaltabilirsiniz.

Diş Dolgusu Sonrası Neler Olur

Diş dolgusundan sonra dikkat edilmesi gerekenleri yapmak sizler, tedavi sonrası daha kolay dolguya adapte olmanızı sağlamaktadır. Öncelikle, diş yapısının içindeki dental dokunun ısı değişimlerine karşı oldukça hassas olmasından dolayı, derin çürük kavitesine olan dolgularda genellikle lokal anestezi yapılmaktadır. Bu nedenle tedaviden sonra iki üç saat herhangi bir ağrı ve hassasiyet ağızda hissedilmemektedir. Fakat ağızda lokal anestezinin uyuşukluğu geçmeye başladığında da farklı rahat edici hassasiyetler oluşabilmektedir.

Diş dolgusundan sonra neler olur sorusunun yanıtı ise,

• Isı durumu çok sıcak veya çok soğuk olan yiyecek ve içecek tüketimi sonrası, ortaya donuk bir ağrı çıkabilmektedir.
  • Hassasiyetinize göre dolgu yapılan diş etlerinde meydana gelen aşırı duyarlılık
  • Dişlerinizi ağzınızı kapatarak birbirine değdirniğinizde ortaya orta dereceli ağrı çıkabilir.
  • Diş dolgusundan sonra sıklıkla yaşanan dişinizde alışkın olmadığınız bir fazlalık varmış hissiyatı olabilir.
  • Bazen nefes alırken diş dolgusunun olduğu yerde duyarlılık oluşabilmektedir.
  • Diş fırçası kullanımında ortaya çıkan hassasiyetler olabilmektedir.

Diş dolgusu sonrasında neler olur sorusunun yanıtı burada maddeler ile açıklanmıştır. burada yazan maddeleri muhtemel olarak yaşayabilirsiniz. Bunları yaşamanız gayet normaldir. Bu durumların dışında farklı hassasiyetler durumunda destek alabilirsiniz.

Bu durumlardan daha kötü tekrar eski kötü duruma gitmemeniz için dolgudan sonra daha dikkat etmelisiniz.

Diş Dolgusu Sonrası Ağrı Yaşamamak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Lokal anestezi sonrası uyuşuk tam olarak geçinceye kadar yiyecek tüketmemeye çalışın. Fakat dolgu tedavisi sonrası kendinizi kötü hissederseniz ılık çorba içerek süreci kendiniz için iyileştirebilirsiniz.

Diş dolgusu sonrası yemek yerken, dişinize yapılan işlemdeki amalgam dolgu ise ilk 2 saat içerisinde dolgunun dayanıklılığı iyi olsa da, gerekli olan dayanıklılık ve sertliğe ulaşıncaya kadar sert ve ısı  sıcaklığı dengeli besinler ile beslenin.

Dolgudan sonra diş ağrısı, hafif, orta ve ağır bir şekilde olabilmektedir ve bunları hissetmeniz normaldir. Fakat  bu yaşadıklarınız sizde anormal olan bir şey hissettiriyorsa veya keskin ve zorlayıcı semptomlar var ise danışmanız gerekmektedir.

Diş Ağrısına Genel Bir Bakış