Diş eti hastalığı, dişlerinizi çevreleyen ve destekleyen dokuların enfeksiyonudur. Yetişkinlerde diş kaybının önemli bir nedenidir. Diş eti hastalığı genellikle ağrısız olduğundan, sizde olduğunu bilmeyebilirsiniz. İzmir dişeti tedavisi Dişeti hastalığına, dişlerimizde sürekli oluşan yapışkan bakteri filmi olan plak neden olur.

Diş eti hastalığına işaret edebilecek bazı belirtiler şöyledir:

• Kolayca kanayan diş etleri
  • Kırmızı, şişmiş, hassas diş etleri
  • Dişlerden uzaklaşan diş etleri
  • Kalıcı kötü nefes veya kötü tat
  • Gevşek veya ayrılan kalıcı dişler
  • Isırdığınızda dişlerinizin birbirine uyma şeklindeki herhangi bir değişiklik
  • Kısmi protezlerin uyumunda herhangi bir değişiklik
  • Bazı faktörler diş eti hastalığına yakalanma riskini artırır. Onlar:
  • Kötü ağız hijyeni
  • Sigara içmek veya çiğnemek tütün
  • Genetik
  • Temiz tutması zor olan çarpık dişler
  • Gebelik
  • Şeker hastalığı
  • Steroidler, belirli anti-epilepsi ilaçları, kanser tedavisi ilaçları, bazı kalsiyum kanal blokerleri ve oral kontraseptifler dahil ilaçlar

Diş eti hastalığınız olduğundan şüpheleniyorsanız diş hekiminize görünün çünkü ne kadar erken tedavi ederseniz o kadar iyidir. Diş eti hastalığının erken dönemine diş eti iltihabı denir. Diş eti iltihabınız varsa diş etleriniz kızarabilir, şişebilir ve kolayca kanayabilir. Bu aşamada hastalık hala geri dönüşlüdür ve profesyonel bir temizlik, ardından günlük fırçalama ve diş ipi ile ortadan kaldırılabilir.

Diş Eti Hastalığı Nedir?

İleri diş eti hastalığına periodontitis denir. Kronik periodontitis Türkiye’de 30 yaş üstü yetişkinlerin % 47,2’sini etkilemektedir. Dişleri destekleyen doku ve kemik kaybına neden olabilir ve zamanla daha şiddetli hale gelebilir. Aksi takdirde dişleriniz gevşeyecek ve ağzınızda hareket etmeye başlayacaktır. Bu yetişkinlerde en sık görülen periodontitis şeklidir, ancak her yaşta ortaya çıkabilir. Genellikle yavaş yavaş kötüleşir, fakat hızlı ilerleme dönemleri olabilir.

Agresif periodontitis, sağlıklı olan hastalarda ortaya çıkan oldukça yıkıcı bir periodontal hastalık şeklidir. Yaygın özellikler arasında hızlı doku ve kemik kaybı yer alır ve ağzın bazı bölgelerinde veya tüm ağızda meydana gelebilir.

Sistemik hastalıklar ve periodontal hastalıklar arasındaki araştırmalar devam etmektedir. Bir bağlantı kesin olmamakla birlikte, bazı araştırmalar ciddi diş eti hastalığının diyabet veya felç gibi diğer bazı sağlık durumlarıyla ilişkili olabileceğini göstermektedir.

Diş eti hastalığına sahip olmak ve hiçbir uyarı belirtisi olmaması mümkündür. Düzenli diş muayenelerinin ve periodontal muayenelerin çok önemli olmasının bir nedeni budur. Tedavi yöntemleri, hastalığın türüne ve durumun ne kadar ilerlediğine bağlıdır. Periodontal hastalığın daha ciddi hale gelmesini veya tekrarlamasını önlemek için evde iyi diş bakımı şarttır.

Unutmayın ki diş eti hastalığına karşı diş kaybetmek zorunda değilsiniz. Dişlerinizi günde iki kez fırçalayın, her gün dişlerinizin arasını temizleyin, dengeli beslenin ve ömür boyu sağlıklı gülümsemeler için düzenli diş ziyaretleri planlayın.

Diş Eti Hastalığı Nedir?

Diş fırçanızı en son ne zaman değiştirdiniz?

Süresi dolan yiyecekleri atıyoruz, vitaminleri ve takviyeleri yeniden stokluyoruz ve güzellik ürünlerimizi sık sık değiştiriyoruz, ancak sağlık ve güzellik söz konusu olduğunda, rejimimizin diğer alanları kadar dikkat veya düşünce görmeyen şey diş hijyenimizdir. Bununla birlikte, optimum diş sağlığını korumak için izlemeniz gereken önemli kurallar ve ipuçları vardır.

Diş Fırçanızı Ne Zaman Değiştirmelisiniz?

Çoğu diş hekimi, diş fırçanızı her 3 ayda bir değiştirmenizi önerir. Fazla mesai, diş fırçaları normal aşınma ve yıpranma sürecinden geçer ve diş ve diş etlerinden plağı çıkarmada daha az etkili hale gelir. Araştırmalar, kılların kırıldığı ve etkinliğini kaybettiği yaklaşık 3 ayın olduğunu bulmuştur.

Tipik olarak düşünmediğimiz bir diğer husus, mikropların diş fırçası kıllarında saklanıp birikebileceğidir. Bu, soğuk algınlığı geçirdikten sonra diş fırçanızı değiştirmenizi veya olası bir yeniden enfeksiyon riskini almanızı önemli kılar.