Nezle olduğunuzu öğrendiğinizde, genellikle seyrini sürdürmesine izin verebilirsiniz. Aynı şey diğer küçük rahatsızlıklar için de geçerlidir. Eğer diş eti hastalığı teşhisi konduysa “bekle ve gör” gibi bir durumunuz kesinlikle yoktur ve olmamalıdır.

Diş Eti Hastalığı Kronik Bir Enfeksiyondur

Vücut olası enfeksiyonla savaşır, fakat profesyonel tedavi olmadan ağzınız diş eti hastalığına neden olan bakterilere karşı savaşı kazanamaz. Bakteriler azaltılmadıkça enfeksiyon sağlıklı yumuşak ve sert dokuları yok etmeye devam eder.

Tedavi Edilmeyen Diş Eti Hastalığı Onarılamaz Hasarlara Neden Olur

Enfeksiyon tedavi edilmezse zamanla diş, diş eti ve kemik kaybına neden olur. Tedavi edilmemiş diş eti hastalığı olan kişiler dişlerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırlar ve ayrıca kemiklerinde önemli bir erime yaşarlar. Zaman içerisinde dişeti hastalığı yayılır ve ağzın her parçası etkilenmiş bir hale gelir.

Diş Eti Hastalığı Erken Teşhis Edilirse Engellenebilir

Bir periodontist, diş eti hastalığını ne kadar hızlı keşfederse, bu ilerleyici durumu etkili bir şekilde yönetme şansı sağlar. Diş eti hastalığının ilk evresine diş eti iltihabı denir. Bu noktada bakteriler kronik seviyelere ulaşmış değildir. Enfeksiyonun devam etmesine izin vermek sonraki sonuçları daha büyük yapabilir.

Diş Eti Hastalığı Sağlık Sorunlarıyla Bağlantılı

Araştırmalara göre, diş eti hastalığı hastalarda felç, kalp hastalığı, diyabet ve bazı kanserler için zemin hazırlamaktadır. Bu durum altta yatan soruna dikkat etmenin başka sağlık sorunlarına sahip olma olasılığını azaltmanıza ve ağız sağlığınızın yanı sıra fiziksel sağlığınızı da korumanıza yardımcı olabileceği anlamına gelir.

Diş Eti hastalığıyla mücadelede yardıma mı ihtiyacınız var ?

Diş etleriniz ve olası diş kayıplarında yardıma ihtiyacınız olması halinde bizimle iletişime geçebilir ve sağlıklı dişlere estetik gülüşlere sahip olabilirsiniz.

Diş Eti Hastalığını Hemen Tedavi Etmek İçin 4 Neden

Ağız Vücut Bağlantısı Efsane mi Gerçek mi?

Diş sağlığı ile genel sağlığınız arasındaki bağlantı açık olmayabilir, ancak önemlidir. Diş eti hastalığına yüzlerce bakteri türü neden olur. İlk aşamalarında kırmızı, şiş ve kanayan diş etleri ile karakterizedir. İleri evresinde diş eti hastalığı tedavi edilemez ve diş eti çekilmesine, çene kemiği çekilmesine ve diş kaybına neden olabilir. Daha da endişe verici olan, kalp hastalığı, böbrek hastalığı, felç ve daha fazlası görülme ihtimali vardır.

Saygın kurumlar tarafından yapılan araştırmalarda göre diş eti hastalığına neden olan bakteriler vücutta dolaşabilir, ana organlara ulaşabilir ve bağışıklık sistemini tehlikeye atabilir.

Diş eti hastalıklarının önlenmesi ve tedavisi konusunda on yıllardır çalışan uzmanlar konuyla ilgili aşağıdaki gibi profesyonel tavsiyelerde bulunmuştur.

İyi Diş Hijyeni Uygulayın

Diş eti hastalığının temel nedeni olan bakteri oluşumunu ve diğer birçok diş sağlığı sorununu önlemek için her gün dişlerinizi fırçalayın ve diş ipi kullanın.

Sigara İçmekten Kaçının

Her türden tütün ürünlerinin diş eti hastalığına en büyük katkı sağladığı bilinmektedir. Sigara içiyorsanız bırakmanız gerekir.

Diş Eti Hastalığını Hemen Tedavi Etmek İçin 4 Neden

Düzenli Doktor Kontrolü

Diş temizliği ve doktor kontrolu diş eti hastalığından kaçınmanıza yardımcı olabilir. Rutin muayeneler, hastalığın belirtilerini hala tedavi edilebilir olduğu bir aşamada tanımlayabilir.

Bir Uzmana Bakın

Merkezimiz size en iyi hekimleri ve uygun çözüm yollarını sunmaktadır. Dişlerinizle ilgili yaşayabileceğiniz sorunlar hakkında mutlaka bizimle iletişime geçmelisiniz. Doktorlarımız ilk muayene aşamasında neler yapılması gerektiği hususunda size gerekli bilgiyi verecektir.

Eksik Dişlerinizi Tamamlamalısınız

Diş eti hastalıkları kadar ağız içerisinde eksik olan dişlerde çok önemlidir. Uzun yıllar boyunca yaptırılmayan dişler zamanla kaymaya neden olur ve dişlerin yapısını bozmaya başlar. Dişlerin yan yana durması birbirine bağlantılı desteklerden kaynaklanır ve dişler arasında bir tanesinin eksik olması diğer dişlerinde orayı doldurmak için harekete geçmesine neden olur. Eğer önemsenmezse bir süre sonrasında implant yaptırmak bile mümkün olmayacaktır.

Unutmamak gerekiyor ki kötü diş sağlığı bağışıklık sisteminizi de tehlikeye atacaktır. Bu da sizin her türlü hastalıklara daha açık ve yatkın olmanıza neden olacaktır.