Bir ısırık dondurma veya bir kaşık dolusu sıcak çorbadan sonra hiç ağrı veya rahatsızlık hissettiniz mi? Eğer öyleyse, yalnız değilsiniz. İzmir diş hassasiyeti tedavisi Sıcak veya soğuk yiyeceklerin neden olduğu ağrı bir çürük belirtisi olabilirken, hassas dişlere sahip kişilerde de yaygındır.

Diş hassasiyeti veya dişin aşırı duyarlılığı, aynen kulak gibidir. Yani kulaklar sıcak ve soğuğa karşı nasıl hassas ise dişlerde bu uyaranlara yanıt olarak ağrı veya rahatsızlık yaşar.

Geçici veya kronik bir problem olabilir ve tek dişi, birkaç dişi veya tüm dişleri etkileyebilir. Birkaç farklı nedeni vardır, ancak çoğu hassas diş, ağız hijyenini değiştirmekle düzelebilir.

Hassas dişlerin belirtileri

Hassas dişlere sahip kişiler, belirli tetikleyicilere yanıt olarak ağrı veya rahatsızlık yaşayabilir. Bu ağrıyı, dişlerin köklerinde hissedebilirsiniz. En yaygın tetikleyiciler şunları içerir:

• Sıcak yiyecek ve içecekler
  • Soğuk yiyecekler ve içecekler
  • Soğuk hava
  • Tatlı yiyecekler ve içecekler
  • Asitli yiyecekler ve içecekler
  • Özellikle rutin diş temizliği sırasında soğuk su
  • Diş fırçalama veya diş ipi
  • Alkol bazlı ağız gargaraları

Belirgin bir sebep olmaksızın belirtileriniz zamanla gelip gidebilir. Hafiften şiddetliye kadar değişebilir.

Dişlerim Neden Bu Kadar Hassas?

Hassas dişlere ne sebep olur?

Bazı insanlar daha ince mineye sahip oldukları için doğal olarak diğerlerinden daha hassas dişlere sahiptir. Mine, dişin kendisini koruyan dış tabakasıdır.Dişin minesi şunlardan aşınabilir:

• Dişlerini çok sert fırçalamak
  • Sert bir diş fırçası kullanmak
  • Geceleri dişlerini gıcırdatmak
  • Düzenli olarak asidik yiyecek ve içecek yemek veya içmek

Bazen başka durumlar diş hassasiyetine neden olabilir. Örneğin reflü, mide ve yemek borusundan asit çıkmasına neden olabilir ve zamanla dişleri yıpratabilir. Sık kusmaya neden olan koşullar da asidin diş minesini yıpratmasına neden olabilir.

Diş eti çekilmesi dişin bazı kısımlarını açıkta ve korumasız bırakarak hassasiyete neden olabilir.

Diş çürüğü, kırık dişler ve aşınmış dolgular veya kronlar dişin dentini açıkta bırakarak hassasiyete neden olabilir. Bu durumda dişlerin çoğunluğu yerine yalnızca belirli bir dişte veya ağızda bir bölgede hassasiyet hissedilir.

Dişleriniz dolgu, kron veya diş beyazlatma gibi işlemlerden sonra geçici olarak hassas olabilir. Bu durumda, hassasiyet aynı zamanda bir dişle veya diş çalışması yapılan dişi çevreleyen dişlerle sınırlı olacaktır. Bu birkaç gün sonra azalır.

Dişlerim Neden Bu Kadar Hassas?

Hassas dişler nasıl teşhis edilir?

İlk kez diş hassasiyeti yaşıyorsanız, mutlaka doktora gitmelisiniz. Dişlerinizin sağlığına bakabilir ve hassasiyete neden olabilecek boşluklar, gevşek dolgular veya girintili diş etleri gibi olası sorunları kontrol edebilirler.

Diş hassasiyeti nasıl tedavi edilir?

Diş hassasiyetiniz hafifse, reçetesiz diş tedavilerini deneyebilirsiniz. Özel olarak hassas dişler için üretilmiş olarak etiketlenmiş diş macununu seçin. Bu diş macunlarında tahriş edici maddeler bulunmaz ve rahatsızlığın dişin sinirine gitmesini engellemeye yardımcı olan duyarsızlaştırıcı maddeler içerebilir.

Gargara söz konusu olduğunda, hassas dişleri daha az tahriş edeceği için alkolsüz bir gargara seçin.

Daha yumuşak diş fırçaları kullanmak ve daha nazikçe fırçalamak da işe yarayabilir.

Diş hassasiyetinin belirtisi nedir?

Diş hassasiyetiniz yemek yemeyi zorlaştırıyorsa, bir çözüm bulma konusunda diş hekiminizle konuşun. Hassas dişler için tasarlanmış birçok diş macunu ve ağız gargarası mevcuttur.

• Bariz bir neden olmadan ortaya çıkan spontan diş ağrısı
  • Tek dişe lokalize diş hassasiyeti
  • Daha hafif ağrı yerine daha şiddetli ağrı
  • Dişlerinin yüzeyinde lekelenme