İmplant eksik diş tedavisinde kullanılan ve çene kemiği içine yerleştirilir titanyum, yapılmış bir vida şeklinde yapay diş kökü. Çene kemiği titanyumu vücudun bir parçası olarak algıladığından ve yüksek doku kohezyonu nedeniyle başarı oranı yüksek olduğundan implantlar genellikle titanyumdan yapılır. Diş hekimleri tarafından steril ortamlarda küçük bir cerrahi işlemle çene kemiğine yerleştirilir. Dental implant tedavisi birkaç ay sonra implant çene kemiğine tamamen tutunur. Bu işlemden sonra gerçek bir diş kökünün yerini alan implant, üzerine yerleştirilecek protezi taşıyacak pozisyon haline gelir.

Diş İmplantı İzmir

İmplant tedavisini diğer tedavilerden ayırmanın en büyük avantajı komşu dişlere zarar vermemesidir. Diş implantı İzmir de kliniğimizde bilinen bütün implant markaları ile yapılmaktadır. Yani tedavi sırasında komşu dişlerin kesilmesine gerek yoktur. Çiğneme hissi normale çok yakındır ve diğer dişlere müdahale etmeden tedavi imkanı vardır. Bu nedenle diş implantları en çok kullanılan tedavi yöntemlerinden biridir. Türkiye’de diş implantları en yaygın kullanılan diş prosedürlerinden biridir.

İzmir Diş İmplantı Tedavisi

İzmir Dental implant nasıl yapılır?

Cerrahi işlemle çene kemiğine uygulanacak implant için uygun pozisyon, çap ve uzunlukta yuvalar açılarak diş implantları yapılır. İmplant yerleştirilmesi cerrahi bir işlem olduğundan ameliyatta kullanılan malzemelerin kalitesi, işlemin yapıldığı klinik veya hastane gerekli sterilizasyon ve hijyen koşullarının sağlanması için en önemli kriterlerdir. İmplant ameliyatı lokal anestezi ve o bölgenin uyuşması ile başlar. Dental implant tedavisi 4 farklı dental implant yöntemi ile uygulanabilmektedir:

İlk yöntemde diş çekilir ve oluşan boşluğa implant hemen yerleştirilir. Hastalar ve doktorlar için en rahat ve pratik yöntem budur. Dikiş ve cerrahi müdahale gerektirmeyen ağrısız bir yöntemdir.

İkinci yöntem kapalı tekniktir. Bu yöntemde mesh açılmadan lazer kullanılarak kavite oluşturulur ve implant bu boşluğa yerleştirilir. Çok kısa süren rahat, ağrısız ve tek adımlı bir işlemdir.

İlginizi Çekebilir : İzmir Diş İmplantı Fiyatları

Mini implantlar için üçüncü yöntem uygulanır. Bu yöntemde mukoza üzerine direkt implant uygulaması yapılır.

Dördüncü yöntem, en yaygın klasik cerrahi yöntemdir. Cerrahi işlem ile hastanın çene kemiğinde uygun bir boşluk açılır, oraya bir implant yerleştirilir ve yaklaşık bir hafta sonra dikişler alınır. Bu yöntemde hastanın kemik yoğunluğu düşükse kemik nakli denilen bir işlem uygulanabilir. Diş implantı için 18 yaşından büyük olmanız ve genel bir sağlık durumunuzun olması gerekir. Bu operasyon için sağlıklı diş etlerine ve uygun çene kemiğine sahip olmanız gerekir.

Sigara içmeyen hastalar daha avantajlıdır. Tecrübeli bir diş hekimi tarafından yapıldığında çok başarılı sonuçlar alınabilir. Günümüz teknolojisi ile doğal dişe en yakın tedavi yöntemidir.

İzmir Diş İmplantı Tedavisi

İmplant neden yapılır?

Diş eksikliği olan bölgelerde zamanla çene kemiğinde erime meydana gelir. İmplantın diş çekimi sonrası uygulanması çene kemiğinin erimesini azaltır. Komşu dişlerden destek almadığı için geleneksel köprülere göre daha koruyucu bir tedavidir. Dişlerin eksik olduğu durumlarda çene ucunda, sabit protez gibi kronlar veya köprüler tercih edilmediğinde ağızda protezi takip edemediğinizde çıkarılmış veya tamamen dişsiz tam çene kemiği implantını kaybettiği için protez Oyunun işlevselliğini önlemek amacıyla ağız içi implantları kullanmak zordur ve uygulanmaktadır.

İmplant kök ucunda ve çevrelerindeki iltihabı dokusu içermeyen tek köklü dişlerin çıkarılması hemen sonra uygulanabilir. Bazen 2–3 hafta beklenebilir. Diş çekimi sonrası 5–6 ay beklemeniz gerekebilir. Bu tamamen hastanın çene yapısına bağlıdır. Hastanın durumuna bağlı olarak implant materyalinin tipi, uzunluğu ve tedavi yöntemi değiştirilebilir.

Tüm bu uygulamalar detaylı incelemeden sonra belirlenir.

Dişsiz alt ve üst çenelerde, aşırı kemik erimesi sonucu hasta tam protezi kullanamadığında, proteze yerleştirilen implantların üzerine oturarak tutuculuk artırılır.

Büyük azı dişlerinin kaybında arka bölge dişsiz bırakılırsa hastalara takılıp çıkarılabilen segmentli protezler yerine birkaç implant üzerine sabit köprü yapılabilir.

Uzun dişsiz boşluklarda, yapılan uzun köprü gövdeleri problemli olabilir. Uzun köprülerin desteği ve dayanıklılığı, dişsiz bölgeye uygulanacak bir veya birden fazla implant ile artırılabilir.

Tek diş kaybı durumunda eksik dişin her iki tarafındaki dişleri küçültmeye gerek kalmadan eksik dişin yerine tek bir implant yerleştirilebilir.