Zirkonyum diş İzmir işlemi sonra, implantlarınızın çenenizle düzgün bir şekilde kaynaşması için zaman tanımak için implantlarınızın 6 aylık bir iyileşme aşamasına girmesi gerekecektir. İZmir zirkonyum kaplama diş fiyatları konusunda güncel fiyat bilgisi ve ayrıntılı bilgi için kliniğimizi arayıp detaylı bilgi alabilirsiniz. Bu süreçte yumuşak bir diyet önerilir. 6 ay sonra implantlarınız tamamen iyileşmeli ve kalıcı dişleriniz tam olarak sağlamlaşmış olacaktır.

Zirkonyum Diş Kaplama

Zirkonyum kronların on yılı aşkın sürelerle çiğneme fonksiyonunda herhangi bir eksiklik olmaksızın ve estetik doyumun sürekliliği ile diş ve genel ağız sağlığına dikkat etmesi hasta için çok önemlidir. Diş çürüklerinin ağız hijyenini olumsuz etkilemesi durumunda, diş ipi veya ara fırçaların aralıksız kullanılması, düzenli ve doğru fırçalama yapılması ve buna bağlı olarak diş hekiminin temizlik konusundaki tavsiyelerine harfiyen uyulmalıdır.
Zirkonyum diş İzmir kliniğimiz ile dilediğiniz zaman iletişime geçerek muayene için randevu alabilir, her türlü zirkonyum diş fiyatları ve tedavi süreci hakkında uzman diş hekimlerimizden bilgi alabilirsiniz.
Diş kaplama tedavisi genellikle hastanın ağız ve diş yapısına ve kaplama için gerekli ek tedavilere bağlı olarak 3-4 seans sürer. Tüm diş tedavilerinde olduğu gibi, uygulanacak tedavilere hastanın detaylı klinik muayenesinden sonra karar verilir ve diş kaplama tedavisi için genel ağız ve diş sağlığı kontrol edilir. Bu nedenle diş kaplama işlemi hastadan hastaya değişiklik gösterebilir.

İyileşme Aşamasında Neden Bazı Yiyeceklerden Kaçınmam Gerekiyor?

Et gibi çiğneme gerektiren yiyecekler veya elma gibi ısırmak için kuvvet gerektiren yiyecekler, iyileşme sürecinde implantlara çok fazla baskı uygulanmasına neden olabilir. İmplantlar çene kemiğine tam olarak bağlandıktan sonra, yiyeceğin basıncına dayanmaya hazır olacaklar, fakat ilk sıralarda siz henüz dişlerinize tam adapte olamadığınızdan dolayı biraz da endişeli olacaksınız. Korkmanıza hiç gerek yok çünkü implantlar yerleştirildikten sonra kalıcı olarak orada bulunacaklardır.

İmplantlarınız iyileşene kadar geçici kullanım için geçici dişler takılacaktır. Bu dişlerde malzeme, özel montaj ve ayarlamalar için idealdir, ancak büyük baskı altında dayanamaz. Sert ve çiğnenen yiyecekler geçici dişlerin kırılmasına neden olabilir. İyileşme aşamanızdan sonra, çok daha fazla çiğneme gücüne dayanabilen zirkonyum dişler yerleştirilecektir.

Zirkonyum Diş İzmir

İyileşme sürecinde diş etlerinizin şekli hafifçe değişerek dişler ile diş etleriniz arasında küçük boşluklar oluşur. Küçük, gevşek parçalara sahip yiyecekler, sıkışma ve enfeksiyona neden olma riski altındadır. İmplantlarınız çene kemiğinize tam olarak kaynadıktan sonra, diş eti hattınız muhtemelen tutarlı kalacak ve zirkonyum dişleriniz boşluksuz özel olarak takılacaktır.

Cerrahi Sonrası İlk Dört Hafta İçin

Ameliyattan sonraki ilk günden başlayarak yumuşak kıllı bir diş fırçası ve seçtiğiniz diş macunu ile dişleri günde iki kez fırçalayın. Diş eti dokusu arasındaki suyu temizlemek için hafif tuzlu su ile gargara yapabilirsiniz. Bu, yemeklerden sonra ve istediğiniz diğer zamanlarda yapılmalıdır. Uygulamanın tadı zor olabilir fakat diş etlerinize çok iyi gelecektir.

İyileşmenin İlk Ayını Sonra

Tuzlu su gargaraları bu aşamada kesilebilir.

Ağrısız Bir İşlem

Hastalarımız sık sık işlemin ne kadar ağrılı olduğunu söylüyor. Bazı ameliyatlar genel anestezi altında uyuduğunuz için diş implantı ameliyatı sırasında hiçbir şey hissetmeyeceksiniz. İşlem tamamlandığında, birkaç saat sonra rahatsızlığı önleyen uzun süreli bir ağrı kesici ilaç tedavisine başlanır. Ayrıca evde kullanmak üzere ağrı kesici reçetesi de yazılır, ancak hastalarımızın büyük çoğunluğu bunları kullanmaları gerekmediğini söylemişlerdir.

Bir Ömür Boyu Dayanacak Şekilde Tasarlandı

Diş implantları teknik olarak geleneksel dişler ve diğer dişçilik işlemlerinden çok farklıdır. Titanyum implantlar bir ömür boyu dayanacak ve zirkon implant kronlarını destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Zirkonyum sadece implant diş hekimliğinde kullanılan en dayanıklı malzeme olmakla kalmaz, aynı zamanda farklı estetik uygulamalar için de seçilmiştir. Zirkonyum dişleriniz harika görünecek ve kimse farkı anlayamayacaktır.

Ağzınızdaki kemik kaybından dolayı diş implantı yaptıramayacağınız söylenmişse, bu durumda farklı uygulamalara yönelinebilir. Böyle bir durum ise doktorun ilk günkü muayenesi sonrasında açık bir şekilde ifade edilir.

Zirkonyum dişler maalesef ki herkese yapılamaz. Nedeni ise tamamen kemik yapısından kaynaklanmaktadır. Bazı hastalarımız dişleriyle ilgili olarak çok uzun yıllar boyunca diş kaybı ile yaşadıklarından dolayı bu bölgede kayma ve kemik kaybı yaşanmış olabilir. Bir kişiye implant yapılıp yapılamayacağının kararı ancak uzman bir hekim tarafından yapılabilir.

Bizim sizi tedavi edememe ihtimalimiz çok zayıf ve diğer diş hekimlerinin yapılamayacağını söylediği çözümleri de biz gerçekleştirebiliriz.

Zirkonyum Diş İzmir

Ortalama 7-10 günde tamamlanan zirkonyum diş kaplama aşamaları şu şekildedir:
Hazırlık Aşaması
Zirkonyum kron tedavisinin ilk aşamasında hastanın detaylı bir klinik muayenesi yapılır ve diş röntgeni çekilir. Ardından lokal anestezi uygulanır ve hastanın dişinin ölçüsü alınır. Tek dişe uygulanacak zirkonyum kaplama işleminde diş bölgesinin boş kalmaması için geçici diş uygulaması yapılır. Diş hassasiyetini önlemek ve çiğneme fonksiyonlarının bozulmamasını sağlamak için zirkonyum kaplama uygulanana kadar diş yüzeyine geçici dişler yapıştırılır.
Prova Aşaması
Hastanın diş ölçüsüne göre hazırlanan zirkonyum kaplamanın dişeti uyumu kontrol edilir. Zirkonyum% 100’e yakın oranda diş dokusuyla uyumludur. Ancak sakızın kaplama ile uyumunu sağlamak için belli bir süre beklenmelidir.
Kaplama Aşaması
Özellikle ön dişlere uygulanan kaplamalarda zirkonyum dişin hastanın doğal dişiyle renk uyumu ve estetik görünüm son aşamada tekrar kontrol edilir. Ağız ve diş sağlığı açısından bir problem yoksa ve hasta estetik açıdan prova sonucundan memnun ise zirkonyum diş kaplama uygulaması tamamlanır.
Diş kaplama sonrası nelere dikkat edilmelidir?
Diş kaplama tedavisi sonrası hastaların 1-2 hafta yeme ve içme alışkanlıklarına dikkat etmeleri önemlidir. Yapışkan, çiğnemesi zor veya dişlere zarar verecek kadar sert yiyeceklerden 1-2 hafta uzak durulmalıdır. Aynı zamanda çok sıcak ve çok soğuk besinler bu süreçte diş hassasiyetine neden olabilir. Ancak oluşabilecek sorunların önlenmesi açısından diş hekimi kontrollerinin sıklığının artırılması da önemlidir. Zirkonyum kaplama sonrası dikkat etmeniz gerekenler hakkında diş hekiminizden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.