Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, dişte biriken bakteriler nedeniyle deforme olmuş veya çürümüş dişleri kurtarmak için yapılan tedavidir. Kanal tedavisi işleminde, kök kanalı adı verilen dişin sert dokusunun içerisinde bulunan sinir dışarıya alınır.

Sonrasında dişin içerisinde oluşturulan boşluk bakterilerden ve  deformasyondan temizlenerek, sağlıklı diş kazanılır ve açılan boşluk dolgu maddesi ile doldurulur.  diş çürükleri, daha küçükken Eğer tedavi edilmezse çürük dişin derinliklerine doğru ilerleyerek diş sinirlerine  kadar bakteri taşımaktadır. Bu bakteriler dişin iltihaplanmasına ve  kişilere dayanılmaz bir diş ağrısı bırakmaktadır. Eğer bu bakterilerden yani çürüklerden kurtulunmazsa, kişileri rutin hayat düzenleri bozulur, ayrıca gündelik hayatta da  yoğun ağrı ve acı nedeni ile problem yaşayan yaşayabilirler. Ön diş kanal tedavisi

kanal tedavisi yapılırken çıkarılan diş sinirinin yani pulpanın insan ve ağız sağlığı ve fonksiyonu için hayati bir görevi yoktur.  Pulpanın alınması kişinin şiddetli ağrı ve acısını  hissetmesine engel olmaktadır. Pulpanın görevi kişilerin yedikleri ve içtikleri besinlerdeki soğuk, sıcak algısı ile bağlantılı bir sinirdir. Eğer kanal tedavisi ile Dişteki çürük temizlenmezse dişin çevresindeki dokular hasar görerek kişilere  büyük ağrı ve acı yaşatmaktadır. Ağızda  diş çürüğü nedeniyle oluşan çürükler günlük hayatta yeme, içme gibi faaliyetleri etkilerken ayrıca ağrı ve acı hissi altıda yanına eklenmektedir.

İzmir Diş İmplantı, Ağız ve Diş Sağlığı

Kanal Tedavisi Neden Yapılır?

Dişin içerisine bulunan sinir yani pulpa, derin deformasyon ve çürükler nedeni ile diş ve çevresinde iltihaplanma yapmaktadır. Yine dişin içerisindeki pulpa dişte oluşan çatlak veya kırılma nedeni ile hasar gören doku tahrip olması nedeni ile de kanal tedavisi uygulanmaktadır. Dişlerde sinir dokusu olarak bulunan pulpanın deformasyona uğraması ile doku parçalanır ve, diş etrafında bulunan sağlıklı dokulara zarar vermeye kök kanal zarar görmeye başlamaktadır. Ön diş kanal tedavisi

Kök kanal zarar gördüğünde ise bakteriler diş apsesine sebep olabilir, kişiler bu sebepten dolayı ağrı yaşayabilmektedir. Apse, zarar görmüş dişin içindeki kesecikler, bakterilerin birikip sinir kök hücrelerinin  sonuna kadar varması ile oluşmaktadır. Apse nedeniyle de kişiler ağrı  ve acı  hissetmektedir.

Apse, enfeksiyon ve deformasyon nedeni ile diş ağrısı yanında, apseler yüz, boyun ve  baş bölgelerine yayılarak ağrı ve şişme yapabilmektedir. Apseler, diş köklerinin çevresinde kemik kaybı ve diş, yanak drenaj sorunları meydana gelebilmektedir.

Apse olduğunda, iyileşmeden sonra diş tedavisi en kısa süre içerisinde yapılmalıdır. Rutin hayat dönebilmenin gerekliliklerinden bir tanesidir. Ön diş kanal tedavisi de yapılabilmektedir, çürükler yalnızca arka dişlerde olmamaktadır. Arka ve ön diş kanal tedavisi uygulanmadığı takdirde kişilerin uyku kaliteleri düşer, dikkat dağınıklı ve rutin hayatta ağrı gibi sorunlara yol açmaktadır. Dişlerde oluşan apselerin ağrıları çoğunlukla gece meydana gelmesinden dolayı hayat rutinlerinde büyük kayıplara sebeplere olabilmektedir.

Arka ve ön diş kanal tedavisi öncesinde apse belirtileri ise, dişlerin sıcak ve soğuğa karşı yoğun duyarlılığı, şişme, genel çiğneme ve ısırma işlemlerini yaparken sorun yaşanması olabilir. Ağrı, diş eti ve çevre bölgelerde ağrı, diş eti şişmesi veya diş etlerinde yaşana gereç renginden sağlıksız daha koyu renge dönmesi gibi sorunlar yaşanabilmektedir.

Tüm sebeplerden olayı kanal tedavisi yapılmaktadır. Böylelikle diş eski fonksiyonunu geri kazanmaktadır. Estetik olarak da herhangi bir sorun yaşanmamaktadır.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Arka ve ön diş kanal tedavisi dişin durumuna göre birden fazla seanslardan oluşabilmektedir. Kanal tedavisi aşamaları:

• Arka ve ön diş kanal tedavisi için için dişin arkasında bulunan veya azı dişlerin içersie delik açılmaktadır.
  • Deforme olmuş ve enfeksiyonlu pulpa çıkarılarak, temizle işlemi pulpada ve etrafı zararlı bakterilerden arındırılarak, kök kanallar sağlıklı hale getirilmektedir. Genişletme işleminden sonra kanal dolgusu için şekil verilmektedir.
  • Eğer arka veya ön diş kanal tedavisi tek bir seansta yapılması mümkün değilse diğer bir seansa kadar kuronda açılan deliğe geçici dolgu yapılarak estetik uyum sağlanır.
  • Sonraki seansta da geçici dolgu çıkartılarak işleme devam edilmektedir. İşleme kaldığı yerden devam edilir. Kanallar açılır boşluk olması gerektiği gibi doldurulur.
  • Son olarak ise dişin doğal estetik görüntüsü sağlanarak dişin üzeri kuron ile kaplayarak kapatılır. Fakat dişin kırılma gibi zararı var ise kuron maddesi dişe yerleştirilmeden önce diş onarımda post uygulaması yapılarak işlem gerçekleştirilebilir.